PANGKOR

DSCN1786DSC_6709DSC_6687DSC_6622DSC_6619DSCN1806DSCN1807DSC_6602

 

MAP OF PULAU PANGKOR.

cerapan GPS di Pulau Pangkor

Sedikit maklumat mengenai pulau Pangkor

Pulau Pangkor terletak di negeri Perak, di perairan Selat Melaka. Luasnya cuma 2,200 hektar dan penduduknya berjumlah kira-kira 25,000 orang. Pulau Pangkor merupakan salah satu destinasi pelancongan utama di Malaysia.

Gugusan Pulau Pangkor

Pulau Mentagor
Pulau Pangkor Laut
Pulau Giam (terletak kira-kira 3.8 batu nautika)

Cara ke sana

  • gan…

Cuti cuti di Pangkor

Sejarah

Pulau Pangkor terkenal sejak sekian lama .

Pangkor Laut Resort

Selain menjalankan kerja disekitar Pulau Pulau dan disekitar Lumut ada waktunya kami bercuti,bercuti bukan lah bermaksud kami sengaja tidak mahu bekerja tetapi kekadang bila bekerja di Pulau pulau ini,keadaan laut bergelora,angin hujan sangat sangat memainkan peranan,walaupun kami mahu menyiapkan kerja secepat mungkin tetapi pemandu bot tidak berani turun kelaut kerana laut ombak kuat jadi terpaksalah kami cuti.Jadi untuk mengisi masa yang terluang masing masing menjalankan berbagai aktiviti,bagi saya disinilah waktunya untuk jalan jalan.

Pagi lagi kami ke Jeti Lumut,ambil tiket feri RM10.00 seorang untuk pergi/ balik,sampai seberang [ Pangkor ] ambil motosikal RM12.00 seorang untuk 3 buah motosikal RM60.00 kongsi 5 orang.

Sampai Pantai Teluk Nipah ambil bot lagi RM50.00 untuk round pulau pulau kecil sekitar pangkor serta mandi manda,kebetulan bawa SLR dengan Nikkon 55mm – 300mm Zoom lens lah tu apa lagi tembak aje la.. nak tengok apa yang di tembak klik disini…

Hari dah petang tapi belum makan, mandi punya pasal lapar taa pa.. dah habis round pulau pulau ikan pun dah bagi makan dengan biskut tapi kami sendiri belum makan. Sampai balik pantai teluk ni[ah dalam pukul 4.00 ptg makan selera bukan main lapar lah , lepas makan balik lah tapi didalamm perjalanan balik sempat juga singah kat hotel ambil gambar.. Sampai Pekan Pangkor shoping ikan bilis,keropok kemudian balik dengan bot pukul 6.30 ptg.
Senarai tempat tempat menarik sekitar pulau Pangkor

Terdapat dua Masjid utama di Pulau Pangkor  selain Surau;

Pautan pautan

Pangkor  sila Klik

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s