INTIMKAN HUBUNGAN SUAMI ISTERI

Langkah 1 : jangan makan sebelum tidur

Kekenyangan dapat mengurangkan ghairah. Hal ini boleh terjadi jika Anda makan malam terlalu larut dan perut penuh oleh karbohidrat dan lemak manis (seperti ais krim). Makan ‘berat’ juga menyebabkan wanita kurang merasa seksi. Karena itu menikmati makan berat sebelum berhubungan seks bukanlah strategi yang tepat. Namun Anda juga jangan sampai merasa lapar kerana sengaja melewatkan makan malam. Sebaiknya ambillah hidangan yang ringan saja, yang tidak terlalu membuatkan perut terasa penuh, dan cukup aktif untuk segera menikmati aktiviti berikutnya.
.
Langkah 2 : Hargai suami
Dalam setiap hubungan, mudah sekali terjebak dalam kehambaran. Hal ini dapat mematikan ketertarikan seksual Anda berdua. Ucapkan pujian atau perhatian ekstra kepada suami, setidaknya sekali setiap hari tanpa mengharapkan suami melakukan sesuatu untuk Anda. Sediakan pula waktu untuk berbual bersama suami tentang kegiatan Anda berdua hari itu. Energi positif yang Anda berikan akan memberikan keuntungan, kerana suami lebih bahagia dan dia pun akan memikirkan kebahagiaan Anda.
.
Langkah 3 : menonton komedi bersama
Tertawa menyebabkan jantung mengepam lebih cepat dan mengalirkan darah ke seluruh tubuh, termasuk ke organ seksual. Selain itu, tertawa bersama suami menimbulkan ikatan dan kemesraan di antara Anda berdua.
.
Langkah 4 : jujur
Jangan pernah memalsukan orgasme. Meskipun tujuannya baik, kebohongan kecil ini tidak hanya berpengaruh bagi diri sendiri, tapi juga suami. Kerana, suami akan berpikir bahawa cara yang dilakukannya untuk membangkitkan ghairah sudah sesuai dengan keinginan Anda, sehingga dia akan melakukan hal sama pada waktu lain. Sebaiknya utarakan apa yang Anda ingin dia lakukan. Bila malu, gunakan bahasa isyarat, bawa tangannya ke tempat yang membangkitkan ghairah Anda. Jika Anda termasuk wanita yang sulit mencapai orgasme, berjumpalah doktor pakar.
.
Langkah 5 : Kurangkan menanggung semua kerja
Jika Anda termasuk orang yang terbiasa menangani seluruh kerja seorang diri, mulailah belajar membahagikan pekerjaan kepada orang lain. Evaluasi juga bergantung pada aktiviti anda di siang hari. Menurut kajian, stress akan melepaskan hormon kortisol yang dapat melambatkan produksi hormon testosteron pada wanita, dan otak wanita perlu mengurangi stres untuk mencapai orgasme.
Langkah 6 : bersukan lebih banyak
Menambahkan aktiviti olahraga, misalnya menambahkan kelajuan treadmill atau jumlah hitungan sit up, tidak hanya bermanfaat untuk membentuk tubuh, namun juga mempersiapkan otak ketika ‘hasrat’ itu tiba. Kerana, olahraga membantu mengurangi stress dan melepaskan endorfin (hormon yang memberikan efek rasa bahagia) dari tubuh. Aktiviti fizikal yang mengalirkan darah ke daerah paha dan punggung juga bermanfaat untuk meningkatkan ghairah seks. Jika Anda kurang berolahraga, cuba gunakan motivasi ini: ramai orang yang merasakan kepuasan dalam kegiatan seksual sejak mulai rutin berolahraga.
Langkah 7 : tidur tanpa busana
Sedarkah Anda bahawa sentuhan kulit antara Anda dan suami bisa menimbulkan kesan seksi dan mengghairahkan bagi Anda berdua? Bahkan ketika Anda tanpa sengaja tertidur, tidur tanpa busana boleh membawa Anda dan suami merasa bebas dan sensual, sekaligus menunjukkan kesan percaya diri. Dan bukan tidak mungkin jika selanjutnya Anda berdua tergerak untuk melakukan hubungan intim yang manis.
Langkah 8 : Perbaharui ‘menu’
Hafal seluruh posisi dalam Kamasutra tidak menjamin proses seks Anda menjadi lebih bervariasi. Kebanyakan suami-isteri melakukan posisi itu-itu saja. Mulai malam ini, ganti ‘menu’ Anda berdua. Eksplore dan ubah posisi. Jika kehabisan idea, cari inspirasi dari buku atau website, yang tidak terlalu vulgar dan menjijikkan.
.
Langkah 9 : Quickie
Jika Anda berdua sedang lelah, lakukan quickie sex (berhubungan seks dengan cepat) agar boleh beristirahat dengan cepat. Quikie sex membuat suami merasa percaya diri dan seksi di hadapan Anda. Cara ini juga boleh Anda lakukan di pagi hari sebelum berangkat kerja.
.
Langkah 10 : Komando bergiliran
Bisikkan pada suami bahawa Anda akan memanjakannya malam ini, dan yang berikutnya giliran suami yang memanjakan Anda. Tawarkan beberapa ‘permainan’ yang cukup nakal dan disukainya, minta ia memilih salah satu. Mengambil alih komando saat di tempat tidur membuat Anda terlihat ‘berkuasa’ dan seksi. Besok paginya, ingatkan suami tentang gilirannya. Bisikkan dengan mesra apa yang Anda ingin dia lakukan nanti malam. Anda berdua akan memikirkan hal itu sepanjang hari, sehingga meningkatkan keghairahan ketika saatnya tiba.
.
Langkah 11 : Wujudkan fantasi Anda
Setiap orang memiliki fantasi seksual, sebaiknya jangan disimpan saja. Beritahukan fantasi ini pada suami, tanyakan juga apa fantasinya, dan bincanglah tentang cara mewujudkan fantasi Anda berdua. Harap diingatkan, kedua belah pihak sebaiknya bersikap sporting. Jika suami ingin agar Anda liar, ikuti saja.
.
Langkah 12 : Siang hari
Curilah sedikit waktu untuk melarikan diri dari aktiviti sehari-hari. Check in di hotel setempat bersama suami, berada di tempat tidur di dalam kamar yang berbeza di hari yang terang akan membuat Anda merasa ‘nakal’. Bila tidak sempat ke hotel, lakukan di rumah – bila memasuki rumah, cepat-cepat menuju kamar dan mulai beraksi. Jangan berhenti di depan tv, memeriksa surat -surat, apalagi mencuci piring dulu.
.
Langkah 13 : wangian menggoda
Pernahkah Anda tiba-tiba mengingat tempat, waktu, dan orang tertentu hanya dengan mencium aromanya? Ini kerana deria bau terhubung dengan sistem di otak yang mengendalikan ingatan jangka panjang dan emosi. Kajian mengatakan, wangian tertentu dapat membangkitkan ghairah seksual. Pergilah berbelanja bersama suami untuk mencari perfume,minyak esensial, lilin wangi, atau body lotion dengan wangi yang Anda berdua sukai, untuk membangkitkan ghairah.
.
Langkah 14 Pergi berkencan
Sudah menjadi hukum alam bahawa suami merasa dekat dengan isterinya setelah berhubungan seks, sementara wanita ingin berhubungan seks setelah merasakan dekat dengan suami. Carilah jalan tengah. Buatlah aktiviti keluar berdua (tanpa anak-anak); makan malam, menonton wayang, atau bermalam di hotel. Ketika Anda berdua saling berusaha menunjukkan betapa pentingnya hubungan, hal itu akan membangun keintiman yang meningkatkan kehidupan seksual suami-isteri.
.
Langkah 15 : tidur lebih cepat
Agar hasrat seksual terpelihara, sebaiknya Anda cukup tidur. Kerana, tidur sangat penting untuk mengatur kitaran hormon agar berjalan normal, sehingga kesihatan seksual pun terjaga. Lagi pun, jika Anda terlalu lelah ketika berada di tempat tidur, rasa mengantuk akan mengganggu Anda saat berhubungan seksual dan susah mencapai orgasme.
Fungsi tubuh akan bekerja secara maksima dengan tidur 8 jam setiap malam. Cubalah tidur
lebih awal 10 minit dan tingkatkan terus hingga mencapai target tersebut.
.
Langkah 16 : baca cerita erotis
Tahukah Anda bahwa membaca cerita atau novel erotis merupakan cara yang cepat untuk membangkitkan ghairah? Wanita adalah makhluk multitasking yang mudah teralihkan perhatiannya. Maka membaca cerita erotis menjadi kegiatan efektif untuk menghilangkan gangguan dari kepala Anda dan bisa membangkitkan mood seksual.
.
Langkah 17 : Beli baju baru
Pakailah baju yang membuat Anda merasa cantik, seksi, dan percaya diri, tak peduli berapa pun ukuran tubuh Anda. Singkirkan baju yang tidak sesuai dengan tubuh Anda dan ganti dengan pakaian baru yang lebih tepat serta menampilkan diri Anda apa adanya. Jika merasa percaya diri dan seksi, maka Anda akan berjalan dan bergerak dengan seksi pula.
.
Langkah 18 : Temukan lokasi baru
Rancanglah suasana yang berbeza. Cuba pindah tempat dari kamar tidur ke lokasi lain di sekitar rumah. Berusahalah untuk kreatif, misalnya di dalam bilik mandi, tangga, atau dapur. Berlumbalah dengan suami untuk mencari lokasi yang paling kreatif.
.
Langkah 19 : Buang pakaian dalam
Beberapa seksologi di luar negeri menganjurkan wanita untuk sesekali tidak memakai pakaian dalam – misalnya pada hujung minggu di rumah – agar mereka merasa lebih seksi dan lebih ‘merasakan’ bagian intim mereka. Menanggalkan pakaian dalam juga membuatkan tubuh terasa nyaman dan ‘bebas’, kerana seringkali pakain dalam membuat bagian intim terasa lembap dan ‘tertekan’.
.
Langkah 20 : Bebaskan diri Anda
Puaskah Anda bila masuk ke sebuah butik namun dilarang untuk menyentuh beberapa benda di situ? Kerana itu, jangan larang diri Anda sendiri ketika sedang berdua dengan suami di tempat tidur, dan lakukan apa pun yang Anda suka; menyentuh, mencium, mengusap seluruh bagian tubuh suami yang Anda inginkan. Jadikan ini sebagai ‘pemanasan’ yang seksi.
.
Langkah 21 : Sedia salmon dan kacang
Tubuh Anda memerlukan lemak sihat untuk menghasilkan hormon seks: estrogen, progesteron, dan testosteron. Makanan yang mengandung omega-3 akan membantu menhasilkan nitrit oksida, zat yang membantu memperlancarkan aliran darah. Lebihkn makan ikan salmon dan kacang-kacangan yang kaya akan omega-3.
.
Langkah 22 : Perhatikan hal-hal kecil
Dalam hal seks, suami cenderung lebih fokus daripada wanita. Mereka beraksi terhadap setiap sentuhan sebagai hal yang erotis. Namun wanita jarang memandang sentuhan sehari-hari sebagai hal yang seksi. Mulailah untuk lebih menajamkan deria sentuhan Anda dan perhatikan hal-hal yang berpontensi sebagai sentuhan sensual. Rasakan apabila menyentuh betis atau air yang mengalir di punggung saat mandi, dan bayangkan tangan suami ikut menyentuh Anda. Ketika pulang ke rumah, peluk suami Anda dan rasakan tubuhnya.
.
Langkah 23 : Berbagai tip dengan kawan sejantina
Teman adalah sumber pengetahuan yang sangat berguna namun sering terlupakan. Cubalah berbagai tip mengenai seks dengan teman dan sahabat wanita. Bila malu, Anda boleh memakai bahasa kiasan yang hanya dimengerti oleh Anda bersama.
Dengan menjaga kekerapan berhubungan suami isteri, terutama saat masa subur, diharapkan boleh menjadi salah satu tips cepat hamil dan memperbesar peluang hamil.
Selamat Mencuba, Semoga Bermanfaat ya…!
dipetik dari  blog google
copyright by hazis

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s